Blog o cvičení očí a oční józe

oční jóga pomáhá unaveným očím

Mnozí z nás musí v práci dennodenně čučet od rána do večera do monitoru počítače. Namáháme tak své oči a ke konci dne jsou unavené. Sotva udržíme víčko a přesto potřebujeme ještě fungovat a nejít spát. Problém unavených očí trápí mnoho lidí v dnešním moderním světě 21. století. V tomto článku se podíváme na rady, jak jim pomoct.  

Dávejte si při práci pauzy

Mnohdy se tolik soustředíme na práci na počítači, že zapomeneme mrkat a jen upřeně sledujeme daný úkol. Oči jsou pak zarudlé a my jen mžouráme. Dávejte si pauzy! Vždy jednou za půl hodiny zaměřte své oči i na něco jiného. Podívejte se z okna, jděte se projít nebo se napijte a najezte. I malé pauzičky vám mohou pomoct. A pokud na ně zapomínáte, nastavte si časovač na mobilu.

Máte práci, při které sledujete celý den počítač? No a pak přijdete domů a jste celý čas na mobilu nebo se díváte na televizi. To je rozhodně špatně! Nechte své oči aspoň někdy odpočinout. Věnujte se své rodině a kamarádům. Povídejte si, hrajte společenské hry nebo si vyjděte na procházku. Nepřepínejte své oči.

Desatero kvalitního spánku

Kvalitní spánek je klíčem ke zdraví a to nejenom očí. Bohužel mnoho lidí si myslí, že spí dost, ale některé studie ukazují, že až 70% lidí spí nedostatečně. Může za to naše rychlá doba a pocit, že chceme udělat mnohem víc a jelikož čas obvykle nestačí, ukrojíme si ze spánku. Nějakou dobu se to dá vydržet, pak je najednou z  krátkodobého, nouzového řešení špatný návyk...

Desatero dobrého spaní

Spánek je důležitý a jeho nedostatek má vážné důsledky jak pro naše psychické, tak i fyzické zdraví. Mnohé studie kolem spaní ukazují, že nedostatek spánku zhoršuje koncentraci, způsobuje zhoršení paměti, snížená pozornost díky nekvalitnímu spánku způsobuje víc dopravních nehod, výkyvy nálad nebo psychické poruchy. 

Dospělá osoba by měla spát 6-8 hodin. Zamyslete se. Spíte skutečně dostatečně?

Kdykoliv máte unavené oči od počítače, stačí když si na chvilku stimulujete níže popsané body a váš zrak je hned osvěžený. I když nefunguje u dlouhodobé únavy očí a ani vám to nenahradí spánek, jde o jednoduchou a funkční metodu. 

Zkuste ji taky a vaše oči se vám odvděčí okamžitým provlhčením a zlepšeným viděním. Postupujte podle tohoto návodu a během pár vteřin pocítíte účinek.

 

Jednoduchý návod jak pomocí akupresury odstraníte únavu ve třech krocích

Položte si lokty na stůl a nechte dlaně obrácené proti sobě na vzdálenost šířky nosu od sebe. Palce namiřte k sobě a umístěte je ke kořenu nosu ze stran, tam kde jsou oči. 

Vitamíny pro oči

Oči jsou bezesporu jedním z nejdůležitějších orgánů. Jsou citlivé na přísun živin. Objevte co doplnit do svého jídelníčku a vyhněte se únavě i dalším potížím s očima. 

Z mnoha vědeckých studií je známo, že některé látky jsou důležitější než jiné. Proto pokud to se svým zrakem myslíte vážně, pravidelně přidávejte do svého jídelníčku vše důležité. Pomůže to nejenom očím, vždyť tělo je jeden celek. Inspirujte se mou infografikou.

5 jednoduchých tipů jak zabránit únavě očí i když máte málo času
Vysoké pracovní tempo (ať už z vlastního rozhodnutí či na základě příkazu nadřízeného) a s tím spojená snaha o co nejlépe odvedenou práci výrazně zatěžuje naše oči.
Prakticky denně upřeně hledíte do počítače a snažíte se koncentrovat, jak to jenom jde, abyste byli dostatečně výkonní a rychlí. To samo o sobě není nic špatného, ale tento jev přináší i jedno zásadní negativum – často při snaze o dobrý výsledek zapomínáte na své oči, jdete i přes únavu a pak jste najednou zcela nepoužitelní. A přitom můžete mít vysoké nasazení i odpočaté oči.

 

Neztrácejte čas. Získejte hned teď náskok 
a odhalte pradávné tajemství oční jógy

.
Please type your full name.
Invalid email address.