Znáte, to odpočítáváte posledních 10 minut pracovní doby. Už se vidíte doma. Konečně si dočtete svojí oblíbenou knihu při skleničce červeného vína a konečně ze sebe setřesete ten stres.

Začne to krásně. První stránky vás navnadí. Vtáhnou do děje. Ale pak to přijde. Unavené oči si vybírají daň. Z jasně čitelných řádků se pomalu stávají rozmazané pasáže. A ty vyžadují maximálně koncentraci. Ovšem té se vám už nedostává, protože jste ji vyčerpali v práci. Co s tím?

Máte dvě možnosti. Hecnout se a pokračovat i přes únavu, čímž se připravíte o ten správný zážitek z četby. Většina lidí ale knihu zklamaně odloží. A zavděk vezme alespoň tou sklenkou. Co taky jiného, když plán nevyšel. Nemusí však zůstat jen u jedné sklenky. Ráno vás pak nebolí jen oči, ale i hlava. A to je škoda. Zvláště, když tomu jde snadno zabránit. Jak?

 

Strečink je důležitý i u oční jógy

Stačí si občas procvičit oči. Klidně i v práci. Svůj zrak tím posílíte víc, než si myslíte. Vybrala jsem pro vás 3 nejlepší cviky, které nikdy nezklamou. Ale nejprve se doporučuji trochu protáhnout. To je potřebné u každého tréninku. I toho očního.

Uvolněte svou šíji. Mnoho lidí má problém s krční páteří. Dbejte proto na vzpřímená záda. Ramena tlačte směrem dolů a lehce dozadu. Pokud se cítíte příjemně, můžete si i protáhnout i končetiny. 

 

Pár pravidel oční jógy

  • První 2-3 pohledy očima do stran cvičte jemně. Berte to jako zahřívací kolo. Teprve poté udělejte několik sérií v plném rozsahu.
  • Počet sérií i opakování je čistě na vás. Já doporučuji dělat 5-20 repetic.
  • Cvičte tak, aby vám to bylo příjemné. Nikdy se nepřepínejte a necvičte na sílu.
  • Během cvičení neotáčejte hlavou. Pohyb by měly vykonávat pouze oční svaly.
  • Není nutné absolvovat všechny cviky za sebou. Klidně si je dělejte během dne průběžně. Po jednom, po dvou či vcelku, na tom nezáleží. Nejdůležitější je cítit se příjemně.

A jdeme na to!

 

3 nejdůležitější cviky

 

1.     Cvik – pohyby očí do stran

Prvním cvikem je ve skutečnosti seskupení tři základních cviků.  Triáda oční jógy. Cvičení je koncipované tak, aby na sebe všechny jeho části navazovaly, takže není problém plynule přecházet z jedné fáze do té následující.  Samozřejmě pouze v případě, že vám to bude příjemné.

Začněte postupnými pohledy dolů a nahoru. Vždy v tomto pořadí. Nikdy naopak.

Máte-li splněno, dívejte se očima střídavě do stran. Nejprve doprava. Pak doleva. Pro maximální efekt doporučuji alespoň 15 opakování.

 

V poslední části tohoto cvičebního uskupení pohybujte pohledem do úhlopříček. Je pouze na vás, zda začnete pohybem zleva doprava či naopak. Podstatné je pouze to, aby výchozí pozice očí byla dole.  I tento proces zopakujte nejméně patnáctkrát.

 

2.     Cvik – kroužení očima

Dívejte se směrem dolů a vydržte v této poloze alespoň půl vteřiny. Poté přejeďte očima do kruhu.  Na obě strany. Opište očima 4 až 10 kruhů na každou stranu. Je to ale jen doporučení, nikoliv dogma. Řiďte se hlavně svým pocitem a při prvním náznaku nepříjemnosti cvik ukončete i před dosažením doporučeného počtu opakování.

3.     Cvik – zaostření pohledu

Najděte si někde v dálce libovolný bod. Máte ho? Výtečně. Zvolte si ještě nějaký bod v blízkosti a střídejte pohled na objekt v dálce s bodem blízko vás. Nejoblíbenější varianta tohoto cviku je ta s hrotem tužky. Vezměte si do ruky tužku a zacilte na ni svůj pohled. Držte ji od sebe na délku paže a pomalu ji přibližujte k nosu. A pak zas oddalujte. Celý cvik zopakujte 4-10krát.

 

Máte často unavené oči? Naučte se oční jógu a dejte mžourání sbohem!

Chcete si osvojit 12 nejúčinnějších technik a již po prvním cvičení vidět výsledky? Objednejte si e-book zlepšete svůj zrak ještě dnes! Nevěříte? Nemusíte. S 14 denní garancí na vrácení peněz nic neriskujete.