Den 2: Relaxace očí

Nácvik a techniky na uvolnění očí a relaxace. Cvičte tak často jak si jen vzpomenete.

Kdykoliv se delší dobu díváte na stejný cíl, třeba na počítač, udělejte si pauzu. Můžete si dát na protější zeď zajímavý obrázek, citát, nebo se na minutu dívat z okna do zeleně. Přerušovat souvislé dívání se na jedno místo je důležité kompenzovat. Když je to pohled na krátkou vzdálenost, kompenzujte pohledem do dálky. Když řídíte a koukáte celý den do provozu, tak chvilku čtěte. V každém případě, relaxace není kompenzace.

Relaxace je uvolnění svalstva i nervů. Proto oči zlehka zavřete a vědomě uvolňujte svalstvo celého obličeje. Můžete využít některou z popsaných metod:

Horké dlaně

Přiložte dlaně k sobě, jako byste chtěli posunkovou řečí říct „prosím“ a začněte třít dlaně o sebe, dokud nebudou teplé. Pak teplé dlaně přiložte na oční víčka a nechte teplo působit na oční víčka. Vydržte, dokud cítíte teplo. Můžete libovolně opakovat. Můžete teplo dlaní dát i celému obličeji, vlasovým kořínkům a všude kde cítíte, že je vám to příjemné. Můj učitel této technice říká lifting zdarma, protože prý odstraňuje vrásky kolem očí.

Misky z dlaní

Udělejte z dlaní misky a přiložte je na zavřené oči. Potřebujete vidět úplnou tmu a mít plnou svobodu v mrkání. Řasy se nedotýkají dlaní. Vydržte alespoň 7 nádechů a výdechů. Hotovo.

Mrkání na špičku nosu

Nechte oči pootevřené tak abyste viděli na špičku svého nosu a uvolněně mrkejte 10x – 20x. Na chvilku nechte oči zavřené a uvolněné. Hotovo.

Mrkání se zavřenými víčky

Zavřete oči, předkloňte hlavu a dejte na oči dlaně. Mrkejte se zavřenými víčky do dlaní 10x-20x. Nechte chvilku oči zavřené a uvolněné. Hotovo.

Mrkání 

Pokud již brýle nosíte, nebo pracujete u počítače: začněte cíleně mrkat. Ničemu tím neuškodíte, akorát se vaše oči lépe provlhčí a doslova svým očím prodloužíte záruku trvanlivosti :-) . 
Konec konců čím déle koukáme na různé displeje, je jedno jestli je to počítač, televize nebo mobil č tablet, tím méně mrkáme a oči mrkání potřebují pro přirozené provlhčení. Kdykoliv si vzpomenete, zamrkejte si. Stačí 10 vteřin cíleného mrkání, nebo dokud nebudete cítit, že to s očima "něco udělalo".

Dělejte obličeje

Pokud nevíte jak uvolnit svalstvo, použijte progresivní metodu uvolňování. Nejdřív udělejte jakoukoliv šílenou grimasu a napněte co nejvíc svalů v obličeji, pak uvolněte, zopakujte několik krát a můžete pokaždé dělat jiné obličeje, jen se ubezpečte, že se nikdo nedívá. J Chvíle napětí a následné uvolnění si řádně užijte.

Oční jóga relaxace

Přestávky pro relaxaci očí

visibilityJe všeobecně známo, že pozornost na jednu věc udržíme 20 minut. Využijte toho a vždy, když si děláte pauzu, uvolněte oči. 

visibilityVyužijte činnosti, které děláte běžně na relaxaci očí: návštěvu toalety, čekání, jakékoliv místo, které je bezpečné pro krátké zavření oka.

visibilityVe škole jsou přestávky, využijte je a kompenzujte pohled do knih, sešitů a počítačů pohledem do dálky. Několik krát si prohlédněte horizont z okna zleva doprava a zpět. Pak zavřete oči a nechte je chvilku odpočívat.

visibilityDívejte se na hezké věci. Dívejte se na to co vás těší, baví a naplňuje radostí.

Relaxace

hotelDen 2 - nácvik uvolnění očí

Věnujte si opakovaně (nejlépe každou hodinu pokud pracujete u počítače) 3 minuty na relaxaci očí.  Využijte některou výše popsanou techniku klidně je střídejte nebo si je spojte, důležité je poslouchat své tělo a vnímat, z čeho má dobré pocity.