Den 3: Vítězství je nevyhnutelné, když prohře nenecháte žádné místo.

Sample image

Ulpívání na starém, pohodlnost nebo lenost?

Když chcete, najdete způsob, jak se zařídit, když nechcete, najdete důvod, proč to nejde. To nemusíme nutně nazvat leností. Můžeme to nazvat normálním fungováním podvědomí. Protože podvědomí nerado změny.

Tento jev má obvykle mnoho tváří:

Formulujte si svůj cíl a svou vnitřní pozornost obraťte na místo, které dáváte do pořádku. Prožijte vymyšlenou radost z toho, že se toto místo uzdravuje. Když svou vnitřní pozornost nasměrujete na zrak a budete prožívat radost, že se zlepšuje, zjistíte, že se skutečně zlepšil. Musíte si zlepšení zkontrolovat a ofajfkovat splněný cíl.

Pasivní lenost je výmluvová: „nemůžu“, „už na to nemám věk“, „ještě na to nemám věk“, „jsem moc mladá, stará“, „mám moc malé, velké, děti“, „až děti odrostou, až bude léto, jaro, podzim, zima, prostě zítra, až naprší a uschne“, „začnu v pondělí“, „od nového roku“, „kdybychom“…

Agresivní lenost: „Nestrkej nos tam, kam nemáš, nebo si ho nabiješ“, „nevěřím, to je nemožné, je to hloupost, nesmysl, čiré šarlatánství“.
 

Sample image

Vyklízení jámy lvové

Podmíněný reflex

Představte si, že jste nikdy neviděli rozpálená kamna. Přijdete k nim, šáhnete si a spálíte se. U nečekané bolesti nebo silného stresu vzniká okamžitý reflex. Je navždy zapsaný, již procházení kolem rozpálených kamen vám může po spálení způsobit stres.

Formování zvyku

Zvyk vzniká stálým opakováním. Třeba zhoršený zrak není nemoc, ale jenom zlozvyk. Abyste se ho zbavili, potřebujete zlozvyk nahradit jiným zvykem, který bude zraku lépe prospívat. Není to jednoduché, protože zlozvyk je program, který je hluboce zapsaný. Je zapotřebí změnit zvyk i způsob života, který k jeho vzniku vede.

Na změnu zvyku je potřeba od 21 do 40 dnů. Za tuto dobu si nový zvyk osvojí mozek, tělo vytvoří dostatek energie pro jeho provádění a stane se nedílnou součástí psychiky. Je to stejné, jako když jste se učili jezdit na kole. Na začátku změny zvyku je kladen silný odpor ke změně. Rozum se svou logikou bude argumentovat, jak jsou dřívější zkušenosti, neúspěchy, pochybnosti a nedůvěra důležité. S houževnatostí duše a silou ducha tento odpor ze dne na den bude slábnout, až nakonec nový zvyk dostane své místo. Kdykoliv chcete udělat změnu, je potřeba 21–40 dnů k zapsání nového zvyku.

Nestanovený cíl

Když nevíte kam jdete, může vám být jedno, kam dojdete.

Formulujte si svůj cíl a svou vnitřní pozornost obraťte na místo, které dáváte do pořádku. Prožijte vymyšlenou radost z toho, že se toto místo uzdravuje. Když svou vnitřní pozornost nasměrujete na zrak a budete prožívat radost, že se zlepšuje, zjistíte, že se skutečně zlepšil. Musíte si zlepšení zkontrolovat a ofajfkovat splněný cíl.

Podvědomí se vždy snaží odstranit narušitele svého klidu a zahnívání. Vše, co je nové, neobyčejné, vymykající se zažitému stereotypu, je hrozbou a musí být rychle odklizeno do bezpečné vzdálenosti.

Pokud si to chcete ověřit, začněte s něčím novým. Hned ucítíte, jak vedle vás stojí lenost. Najde ty nejneuvěřitelnější výmluvy a bude se bránit nejvynalézavějšími způsoby.

Můžete si to omlouvat, nebo si to nechat omlouvat. Ale pravdou stejně zůstane, že každý váš čin slouží buď k rozvoji, nebo k destrukci. Záleží jen na vás, pro co se rozhodnete a jestli budete posilovat své staré podvědomé programy, nebo svou vůli.

Lenost nebo podvědomí?

Sample title

Lenost nás do jisté míry chrání. Proč bychom měli měnit zažitý stereotyp, který dosud fungoval, za něco nového, ještě nevyzkoušeného? 

Podvědomí je zažraný konzervativec a změny nerado. Jestli chcete přepsat staré programy, které vás dovedly tam, kde právě jste, a pokud toužíte po poněkud lepších výsledcích, budete na něj muset trochu vyzrát. Obrnit se božskou trpělivostí a opakovaně zkoušet zapisovat nové způsoby fungování. Právě proto, že existuje podvědomí, trvá nějakou dobu, než si jednotlivec osvojí novou dovednost.


Nenávist k sobě

Další pastí v jámě lvové je nespokojenost se sebou samým, která může přerůst až do nenávisti. Nespokojenost, která je tak veliká, že se až můžete leknout sama sebe ráno v zrcadle. Hlavně ráno zrcadlo ukazuje místo životaschopného jedince oživlou mrtvolku. 

Nespokojenost se sebou má mnoho podob. Rozebírat ji má možná akademickou cenu, ale pro vás bude lepší zapamatovat si, že je branou k nemoci a útěkem od zdraví. To, s čím jste nespokojení, vám může způsobit i postoj, že něco nechcete vidět. Jsou věci, které bolí a někdy je obtížné se s nimi vyrovnat, a proto je vytlačíme ze zorného pole někam, kde nejsou tolik na očích. Může to být ztráta milované osoby, nevěra, vztahy, které nám brání v rozvoji a rozletu. Tomu vaše tělo rozumí a zařídí se podle toho. Je to program, který jste spustili, a teď podle něj tělo pracuje. Dobrou zprávou je, že tento program můžete kdykoliv změnit. Existují programy, které vaše oči posilní a jiné, které je oslabí.

Univerzální recept

Jestli je nějaký univerzální recept, tak to bude tento: 

1. Usmívejte se. Je to nejlepší cesta, jak v těle změnit biologickou aktivitu na buněčné úrovni a mít permanentně dobrou náladu. Dobrá nálada pozitivně ovlivňuje fyziologické procesy v těle. Špatná nálada negativně ovlivňuje totéž.

2. Držte své tělo ve vítězné pozici. Žádná poraženecky ohnutá záda a vyvalené břicho! Aktivním zapojením svalstva měníte svou náladu.

3. Udržujte si pozitivní mysl. Budete mít díky ní stále dobrou náladu. Pokud je to pro vás těžké, použijte sílu svalů a držení těla k dosažení téhož.

V každém z vás je jedinečná, geniální, silná a výjimečná osobnost, která bohužel až příliš často zůstává neodhalena. Dejte si možnost rozvinout se. Sedíte na zlatém pokladu a pokud vaše tělo není dokonalé pořád živoří! Ale vy za to nemůžete, jednoduše takhle jsme se naučili s tělem fungovat a nic lepšího nebylo. Dnes to můžete změnit a přepsat staré programy novými, mnohem efektnivnějšími.

cítit se dobře

Den 3 Stanovte si cíl

Až začnete pracovat na zlepšení kondice svého zraku, dejte si jasný, přesný a konkrétní cíl. 

Co budete vidět dobře, jaká to bude zkušenost a jak to budete opravdu prožívat. 

Organismus to začne ihned realizovat, protože tomu rozumí.

Napište si svůj cíl a dejte jej na místo kde jej několik krát denně uvidíte.